24ekunstmarkt van Houx

Deze kunstmarkt in het charmante kleine dorpje Houx werd voor de eerste maal georganiseerd in 1995. Sedertdien is het succes alleen maar groter geworden... De 24eeditie zal doorgaan op 18augustus 2019.

Kom even langs!

U kunt verscheidene kunstenaars aan het werk zien : pottenbakkers, houtdraaierij, gravure, messenmakerij, patchwork, schilderen op hout, aquarellen, ambachtelijke decoratie, ambachtelijke juwelen, beeldjes in porselein, tafellakens, borduurwerk, glasblazen, maar ook confituren, oliënen proeven van hapjes.

U kunt ook de lokale wijn proeven van Clos des Manoyes.

Goed om weten : in het kader van de festiviteiten van de kunstmarkt van Houxheeft het VVV vanYvoir een bier met de naam "Crayat" boven de doopvont gehouden.

Marcel Colet, wou een bier op de makrt brengendat het verleden van de staalindustrie van het dorp in herinnering bracht. Omdat de term "crayat" een Waals woord isvoor smeulende kolen, werd dit natuurlijk gebruikt voor het bier dat werd gebrouwen voor Houx.

Dit bier dat uiteraard wordt gebrouwen in de Brouwerij van Bocq te Purnode is amberkleurigen het schuim is fijn en dicht. Men ruikt onmiddellijkeen complexe hopgeur die ook een beetje fruitig is. De smaak is uitgesproken, verfrissend en licht (5,4 % alcoholgehalte).

Kom het proeven op 18 augustus te Houx !

Contact : 082/61.03.29tourisme@yvoir.be